Ereprijs, GIGANT, NJON en Orpheus bieden in het laatste kwartaal van 2021 en het eerste kwartaal van 2022 een gezamenlijk aanbod van workshops aan voor amateur (muziek) organisaties in Apeldoorn. Koren, orkesten, theater- en musicalgroepen kunnen tijdens workshops aan de slag met de onderwerpen fondsenwerving, vrijwilligersbeleid, podiumtechniek en marketing. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via www.orpheus.nl/amateurkunst voor één of meerdere workshops van de deelnemende organisaties. De workshops
Voor koren, orkesten, theater- of musicalgroepen met grootse of bijzondere plannen en de wens voor extra financiering is er de workshop fondsenwerving. In deze workshop wordt ingegaan op fondsenwerving in het algemeen en het schrijven van een goede aanvraag. In drie bijeenkomsten geven workshopleiders Pieter Jongelie (zakelijk leider orkest de ereprijs) en Mirjam Barendregt (directeur Orpheus) alle ins-en-outs van fondsenwerving en gaan deelnemers zelf aan de slag. Voor eenieder die meer wil weten over vrijwilligers is er de workshop vrijwilligersbeleid. Deze wordt gegeven door Anne Borgijink-Pagnier (zakelijk Leider NJON) en Dirk de Bruin (directeur GIGANT) en is bedoeld voor personen en organisaties binnen de culturele (amateur) sector in Apeldoorn die samenwerken met vrijwilligers of dat willen gaan doen. In de workshop worden ervaringen gedeeld en komen onderwerpen als werving, selectie, wederzijdse verwachtingen en communicatie aan bod. Voor mensen geïnteresseerd in techniek is er de workshop introductie in de Pop- en Theater Techniek van Jasper Ellenbroek en Lars Beumer (techniek GIGANT) en Rik Marsman en Pieter Beemsterboer (techniek Orpheus). In deze workshop wordt ingegaan op wat er achter de schermen op technisch gebied komt kijken bij een evenement of voorstelling. Deze workshop is bijvoorbeeld geschikt voor beginnende technici bij amateurgezelschappen of beginnende bands. In de workshop marketing wordt gewerkt aan het schrijven of het verbeteren van een marketingplan. Het maakt voor deze workshop niet uit of deelnemers al wel of geen marketingplan hebben. In twee avonden wordt behandeld hoe een marketingplan wordt geschreven en alle aspecten die daarbij komen kijken. O.a. het aantrekken van meer publiek en het effectief inzetten van social media. Deze workshop is bedoeld voor iedereen die bezig is met deze vraagstukken en het promoten van een eigen gezelschap. De workshops worden gegeven door Voline van Teeseling (hoofd marketing NJON) en Luuk Bruggeman (online marketing coördinator Orpheus). Meer informatie en aanmelden Uitgebreide workshopinformatie is te vinden op www.orpheus.nl/amateurkunst: of op te vragen bij Theater Orpheus via [email protected] Opmerkingen zijn gesloten.
|